zaterdag 6 december 2014

Diner: Gnocchi met cherrytomaten en mozzarella

Lieve lezeressen,

Omdat ik vanaf september tot eind december (nog 3 weken) in Italië woon ben ik iets slechter gaan eten. Nou ja, iets... Ontzettend veel pasta en pizza, spritz aperol en wijn! En tsja, dan kom je uiteindelijk na 4 maanden 5 kilo aan. Omdat ik nog even wil genieten accepteer ik mijn slechte eetgedrag alleen nog deze maand en dan 2 januari ga ik hier een punt achterzetten, heel veel sporten en heeeel gezond eten! Volgende week vrijdag begin ik al met gezonde maaltijden en die week erna een super gezonde week om maar even een start te maken. Ik hoop dat deze week effect heeft en dat ik de week erna (KERST!) niet nóg meer aankom.

Maar goed, nu terug naar vandaag en mijn avondeten. Om lekker Italiaans te blijven heb ik vanavond gnocchi gemaakt, en het was héérlijk! Ook nog klaar in 10 minuten, kon niet beter!

Zie hier het resultaat:




Ik heb de volgende ingrediënten gebruikt (voor 2 personen):

- 500 gram gnocchi
- 1 blik tomatenpuree
- 1 grote ui
- 2 teentjes knoflook
- 3 tl basilicum
- 200 gram cherrytomaatjes

Ik ben de peper en zout helemaal vergeten, maar ondanks dat was het nog steeds een topmaaltijd.

Je maakt het zo:

1. Allereerst zet je een pan met water op het vuur, vul de pan tot de helft. Snipper de ui en snijdt de knoflook, fruit de ui met de knoflook in een een pan.

2. Snij de cherrytomaatjes in 4-en en gooi ze bij de uitjes en het knoflook, voeg ook de tomatenpuree toe.  Snij ondertussen de mozarella in stukken en voeg deze ook aan het mengsel toe na ongeveer 2 minuten. Gooi ondertussen de gnocchi in het kokend water.

3. Laat het tomatenmengsel ongeveer 5 minuten op het vuur pruttelen terwijl de gnocchi langzaam boven het water uitkomt (dan weet je wanneer het klaar is). Giet de gnocchi af en verdeel het over de borden. Schep hier het tomatenmengsel over en bestrooi het met stukjes basilicum.

Eet smakelijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten